Huawei FreeBuds 4i zilver

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei FreeBuds 4i zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Leon Kohl 20-11-2021

Goed draagcomfort en de zeer goede geluidskwaliteit.

Huawei Freebuds 4i Test. Door Leon Kohl Oktober 2021

Deze test van de Huawei freebuds 4i is uitgevoerd met een Samsung S20 FE en een HP Pro Notebook.
De eerste indruk:
Voor het uitpakken ontdek ik gelijk een strakke verpakking met duidelijke product foto. De verpakking is zowel gemaakt is voor praktisch indeling, compact voor vervoer en een aansprekende uitstraling. Het geeft mij een gevoel van kwaliteit en betrouwbaarheid. Ik kan niet wachten om het uit te pakken, maar het is bijna zonde om het doosje open te maken. Huawei staat groot op de voorkant, maar toch lijkt het qua design op een Apple product.
Dan toch maar uitpakken. Binnenin dezelfde strakke indeling. Alles past precies en er is oog voor het design en de uitstraling. Wat zie ik direct: Kleine zwart rond doosje, Usb-c kabel (ideaal omdat bijna alles wat ik moet opladen ook met deze aansluiting werkt) en informatie in een kleine vierkante enveloppe.
Het kleine zwart doosje is en de oplader en de bewaardoos voor de freebuds. Tevens dient het als oplader wanneer je de freebuds erin stopt. Een kleine accu is ingebouwd in de houder.
Het gaan gebruiken:
Het kleine zwarte doosje krijg ik lastig open. Het is glad en de opening om de deksel omhoog te doen is zeer klein. Het doosje valt ook bijna uit min hand. Zo glad en rond vind ik niet fijn.
Dan de freebuds er uithalen. Ook lastig. Ik heb grote vingers en ook de freebuds zijn van het zelfde gladde materiaal. Eruit schudden lukt niet, daarvoor zitten ze te goed in het doosje / oplader.
Eindelijk gelukt, en dan aansluiten op de telefoon. Dat gaat heel makkelijk. Doosje open, bluetooth op smartphone aan , direct gevonden, koppeling snel gemaakt en luisteren maar.
Dat luisteren blijkt niet direct te lukken, maar ik moet nog mijn JBL headset ontkoppelen en dan pas kan ik de keuze voor de freebuds maken.
Het geluid bij muziek:
Geweldig. Wat een helder en perfect geluid komt er uit deze kleine in-ear freebuds. Een hele verbetering met mijn JBL on-ear headset en een geweldig draagcomfort. Mijn gehooringangen zijn niet het zelfde qua grote en toch zitten beide freebuds perfect. Ik twijfel het zo blijft bij b.v. hardlopen, maar er zitten 2 extra rubber dopjes in de verpakking om het beter te laten passen.
Geluid bij het bellen:
Ik moet erop letten dat ik de freebuds in het belscherm van de telefoon aanzet, maar dat merk je gelijk want je hoort niks als je dit niet doet. Eerste keer bellen, geluid zeer goed, duidelijk verstaanbaar voor mij en degene aan de andere kant. Ik hang wel per ongeluk op als ik de rechter freebud iets beter in mijn oor probeer te stoppen. Dat is puur gewenning en ze zijn nog niet ingesteld met de installatie van de software op de smartphone.
Bij de tweede keer bellen veranderd het geluid van zeer goed naar blikkerig tijdens het gesprek. Dat is gek. Ik heb geen idee waarom, en het is daarna ook nooit meer gebeurd. Toch een vreemde ervaring. Overige gesprekken zijn prima verlopen.

Aansluiten op het HP pro notebook:
Dat was lastig. Maar dat kwam door mij. Ik had de installatie instructies niet gelezen, omdat ik dacht dat het net zo makkelijk zou gaan als bij de smartphone. Dat blijkt hierbij anders te gaan en het koppeling knopje op het doosje is zo klein en ook zwart dat ik het niet kon vinden.
Op internet instructies opgezocht, daar de juiste instructies gevonden, waarbij het koppeling knopje wordt aangegeven. Met dit knopje zorg je ervoor dat de freebuds ook voor pc vindbaar zijn en dan is het een eitje. Zo geregeld en weer dat zelfde geweldige geluid.
App instaleren op de Samsung smartphone:
Instaleer de app Huawei AI Life uit de playstore. Dat gaat makkelijk, koppeling met de freebuds is er al dus dat is snel geregeld. Maar direct na installatie de vraag om te updaten. Dat is gek, want ik heb toch de app net gedownload? Dan maar updaten. Dat gaat snel met wifi, en dan de koppeling opnieuw maken met de freebuds. Weer een update. Nu van de freebuds. Hhmm, vooruit dan maar. Na het instaleren en updaten van de app en de freebuds staan er ineens 2 AI life iconen op mijn smartphone. Waarom is dat nu weer? De eerst gedownloade uit de playstore en update. Naast elkaar, maar welke moet ik nu gebruiken? Ik verwijder degene met het minste aantal mb’s . Want die lijkt mij de niet update versie. Helaas fout. Moest toch de ander zijn. Opnieuw, en nu lukt het wel. Een app op mijn smartphone voor de instellingen van de freebuds.
De app:
Instellen van de freebuds voor het bedienen is snel en makkelijk geregeld. Je kan handelingen en gebaren toewijzen aan beide freebuds en muziek te bedienen. Ook de, uit je oor is uitschakelen functie, is handig.
App geeft aan:
Verbonden of niet, accu percentage van beide freebuds en het oplaaddoosje, geluidsbediening met keuze uit ruisonderdrukking, uit of bewustzijn niveaus. Dit is om in te stellen hoeveel omgeving geluid tot je door mag dringen, en is afhankelijk van de situatie waar je inzit. Verkeer deelname vraagt om of uit of bewustzijn. Meeting vragen om de geluidonderdrukking functie.
Het dagelijks gebruik:
Prima en comfortabel zonder klachten over de kwaliteit en het draagcomfort. Ook bij langdurig gebruik geen vervelende ervaringen. Dus daar waar het voor gemaakt is, geluid, spraak of muziek beluisteren is heel erg goed en fijn.
Dat is anders bij het meenemen of vervoeren van de freebuds. De freebuds vervoer ik in het oplaaddoosje. Ik kan ze er nog steeds lastig uit krijgen. Hoop dat dit snel beter gaat. Het doosje in je broekzak of jas zak vervoeren vind ik beide irritant. Het is zo glad dat het snel uit je jas of broekzak valt. Ik kan mij voorstellen dat het straks ineens weg is. En het doosje is gemaakt van statisch materiaal waardoor er allerlei pluizen en stofjes uit je kleding aan vast blijven plakken. Dit feit vind ik ook niet fijn. Tevens is het doosjes krasgevoelig wanneer je het in de zlefde zak als b.v. je sleutels vervoerd. Hierdoor wordt de mooie luxe uitstaling snel minder. En dat is echt zonde.

In een notendop:
Geluid: 5 uit 5
Bediening: 5 uit 5
Aansluiten: 4 uit 5
App: 4 uit 5
Draagcomfort freebuds: 5 uit 5
Draagcomfort oplaad / bewaardoosje: 2 uit 5
Algeheel: freebuds zijn echt geweldig, oplaadcase / bewaardoosje terug naar tekentafel. (tips voor oplaadcase: ruwer materiaal, geen statisch materiaal, grote opening om klepje te openen, connectie knopje andere kleur)
Ik blijf ze gebruiken en raadt ze echt aan vanwege het draagcomfort en de geluidskwaliteit.

Pluspunten

• draagcomfort
  • Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Gladde oplaadcase
  • Updates na instaleren app

Suus 15-11-2021

Fijne oortjes!

Look & Feel

Toen ik de doos kreeg vond ik de doos iets kleiner dan verwacht. Ik weet ook niet precies wat ik verwachtte, daar niet van. De case zelf kraakt heel erg als je hem vast hebt (je merkt het vooral als je er even een beetje op drukt of hem opent). Verder vind ik hem mooier dan de Pro. De case heeft een fijne ronding en de Huawei letters staan mooi op de voorkant, dus dat maakt het gekraak al iets minder erg. Ik vind dit een veel betere en mooiere oplossing dan wat ze hebben gedaan bij de FreeBuds Pro.

Geluid

Nu ben ik niet zo technisch en kan ik verder niet veel zeggen dan dat het goed klinkt. De bas klinkt prima en het geluid zuiver voor zover ik kan horen. Verder hoor ik weinig verschil met de Pro. Misschien als ik ze tegelijk in heb en hetzelfde nummer afspeel, maar het stoort me niet. Nu heb ik wel dat ik met deze oortjes geneigt ben om het volume harder te zetten dan normaal. Ik weet niet of dat komt omdat de volume standaard zachter is dan de FreeLace Pro die ik gebruik, maar bij de FreeLace Pro had ik hem echt op kwart op de volume bar en bij de FreeBuds zit ik ongeveer halverwege.

Batterij

Ik heb het idee dat hij snel leeg gaat. De oortjes zitten natuurlijk altijd wel vol als ik hem aan doe maar ik had verwacht dat de case iets minder snel achteruit gaat. Je betaald er natuurlijk een hoop voor. Nu gaat hij als het goed (met case) 22 uur mee, en dat is gewoon voldoende, maar de case gaat voor mijn idee sneller leeg dan ik had verwacht, helemaal als ik hem een paar dagen niet gebruik, want dan zijn oortjes incl case leeg? (zelfde probleem als de Pro, ook al heb ik het nog sneller bij de 4i)

ANC

Wat mij opviel tenopzichte met de FreeLace Pro, is dat de FreeBuds Pro ANC het omgevingsgeluid perfect wegfiltert (behalve de trams in Milaan maar daar kan niets tegenop) maar stemmen hoor ik nog gewoon ookal zit ik niet in awarenessmode (wel handig in de Milaanse tram want dan weet ik waar ik uit moet). Als ik op school de ANC aanzet hoor ik het geruis op de achtergrond niet, maar ik hoor nog wel geroesemoes, terwijl bij de FreeLace Pro al meerdere voorwerpen mijn kant op waren gegooit omdat ik daar helemaal niets hoor. Verder is de ANC vergelijkbaar met de Pro

Animaties

Hier (voor mij dan) het grootste verschil in. De 4i heeft geen animaties en staat statisch in beeld. Opzich geen probleem en het stoort me niet, aangezien ik snel uitkijk op die animaties en het voor mij vrij weinig extra's toevoegt.

Full experience

Dit is niet persee Freebuds related, want dit gaat in princiepe over alle draadloze oortjes, maar ik was na 3 dagen al bijna een dopje kwijt. Door die mondkapjes op en af te doen vallen ze (bij mij) snel uit. Ik moet er nu echt over nadenken dat ik mijn mondkapje niet op doe terwijl ik in de trein instap (voordat ze tussen de trein en parron vallen en ik ze kwijt ben) en dat ik ze niet bij putten of bruggen met grote kieren mijn mondkapje op of afdoe. Natuurlijk is dit tijdelijk aangezien we ooit wel weer terug gaan naar geen mondkapjes, maar ik kan mij voorstellen dat dit voor niet alleen mij heel hinderlijk kan zijn. Verder kan ik niet makkelijk de oortjes om mn oor zoals een bedraad oortje of om mijn net zoals de FreeLace Pro hangen, wat af en toe resulteerd in "wacht heel even hoor" gevolgd door ik die onhandig mijn case probeer te zoeken en de Buds erin te stoppen.

Conclussie

Vind ik het waard voor je geld? Zeker! Tuurlijk als je echt verstand hebt van audio en je oren zijn daar gevoeliger voor zou ik denk ik gaan voor de Pro. Maar voor mensen zoals ik waar je, tenzij je het waarschijnlijk naast elkaar afspeeld, geen storend verschil hoort dan zou ik gewoon deze nemen. Het is een beetje dat idee dat als je een tv wilt kopen in de winkel dat je je stoort aan de HD tenopzichte van de 4k (ofzo) maar zodra je gewoon besteld dat niet opvalt. Ik denk dat je het ook zo een beetje moet vergelijken. Ik vind het ook prettig dat de prijs gewoon mooi is. Ik hou er niet van om teveel aan mijn oortjes uit te geven en ben dan ook blij met prijzen zoals deze. Ik vind dat je meer dan genoeg terug krijgt voor wat je betaald, helemaal als je kijkt naar de case van de FreeBuds Pro en de FreeBuds 4i. Ik zou deze zeker aanraden.

Pluspunten

• Mooie case

a*************@g******** 12-11-2021

Geweldig!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4i

Ik heb gekozen voor de Huawei FreeBuds 4i vanwege de pasvorm. De meeste Earbuds zijn te groot voor mij en zitten gewoon niet prettig. De FreeBuds 4i dopjes zijn verwisselbaar en je kunt kiezen uit een S, M of L. De standaard maat M zaten bij mij al heel comfortabel. Ik gebruik ze vooral bij het uitlaten van de hond (Spotify) en spelen van mobiele games. Ik ben echt heel tevreden over het geluid en de noice cancelling! De verbinding met mijn smartphone verliep ook zonder problemen. Batterijduur is voor mijn gebruik ook prima. Mooie opbergcase dus gewoon erg blij met deze FreeBuds.

Pluspunten

• Pasvorm
  • Noice canceling

Minpunten

• Nog niks

SvdW 12-11-2021
Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4i

Het draagcomfort van de 4i is zeker goed! Ik draag de Freebuds namelijk vaak in het openbaar vervoer, op straat en in de sportschool. De Freebuds 4i sluiten je helemaal af van omgevingsgeluid door de pasvorm en ANC. Ook zonder het activeren van de ANC krijg je weinig mee van de omgeving. Zelf vind ik het toch fijn om altijd nog te horen wat er in mijn omgeving gebeurt.
Het gewicht van de Freebuds 4i is wel wat meer dan die van de Freebuds 4, wat wel te merken is als je deze enige tijd in hebt.
Vooral als je in bezit bent van een Huawei apparaat verbinden de Freebuds erg gemakkelijk via de Bluetooth. Maar ook als je hier niet in het bezit van bent.
De ANC werkt zeer goed, maar de geluidskwaliteit onderscheidt zich nog niet van de rest. De oordopjes missen voor mij nog net een wat sterkere bas.

h***************@g******** 12-11-2021

Prima buds voor een prima prijs

Review Freebuds 4i:

Geluid: Ik ben positief verrast door de geluidskwaliteit van de Freebuds 4i. Kijkend naar de prijs/ kwaliteit verhouding is dat gewoon goed gedaan. Persoonlijk mag de bas van mij wat meer uitkomen, net als de hoge tonen. Maar prettig geluid, ook als je ze wat langer in hebt. Ook tijdens het bellen is de geluidskwaliteit goed. Prima te verstaan twee kanten op.

ANC: De Active Noise Cancelling doet zijn werk naar behoren. De Noise Cancellation vind ik goed werken. Prettig om je op die manier helemaal af te kunnen sluiten. De stand “Awareness”, waarbij je toch nog iets mee zou moeten krijgen van je omgeving sluit naar mijn idee nog teveel af.
Wat ik ook fijn vindt, en wat ook een mindere ervaring is met andere bluetooth oordopjes, is dat het geluid ook synchroon loopt met het beeld als je een video bekijkt.

Verbinden: super makkelijk en snel pairen met diverse apparaten. In het dagelijks gebruik ook heel snel weer verbonden na het indoen van de dopjes. Via de app zijn er nog een paar kleine dingetjes in te stellen. Ik mis daar wel geluidsinstellingen.

Batterij: Ik heb nog niet zonder stroom gezeten. De Freebuds 4i gaan lang mee met een volle batterij en het laden van en via de case gaat ook lekker snel, top!

Vorm: De Freebuds passen met de standaard dopjes meteen heel goed bij me. Er worden nog twee andere maten meegeleverd, maar deze heb ik dus niet hoeven proberen. Ze blijven goed zitten, ook bij hardlopen, en blijven ook prettig zitten na langere tijd.

Conclusie: Fijne dopjes voor een goede prijs, aanrader!

Pluspunten

• Pasvorm
  • Geluidskwaliteit
  • Batterij

Minpunten

• Geen volumeregeling op de dopjes zelf

Firecop 11-11-2021

Dit klinkt als muziek in de oren.

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4i

Top ‘oortjes’. Ik heb ze twee weken in gebruik en ze hebben mij dagelijks meerdere uren gepleziert. Het eerste contact is het woonwerkverkeer met de motor. Door de Active Noise Cancelling blijft het geluid van de muziek en gesprekken van de dj’s goed te horen. Normaal blaast de wind door mijn helm.
Overdag op t werk zijn de oortje ook een uitkomst. Teams vergaderingen ervaar ik prettiger met de FB 4i in, de bijgeluiden worden mooi weggefilterd. Weer thuis op de bank worden ze gekoppeld aan mijn tablet zodat ik mijn tv programma kijk terwijl mijn vrouw en dochters hun programma kijken. Ook het tv geluid wordt zo gereduceerd dat het geluid van de Buds niet eens hoog hoeft te staan.
Het gebruik zonder bijladen is inderdaad mogelijk tot wel 10 uur. De meerdere opzetstukjes maken het mogelijk om voor ieder oor het prettigste draagcomfort te creëren.

Pluspunten

• Pasvorm
  • Perfect geluid
  • Uitstraling
  • Active Noise Cancelling

Minpunten

• Uitnemen oortjes uit houder

Kaylee 09-11-2021

Huawei FreeBuds 4i, zeker een aanrader!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4i

Heb de Huawei FreeBuds 4i nu 2 weken en ben erg tevreden. Laat ik beginnen met hoe makkelijk je ze verbind met je smartphone en pc. Zo snel en eenvoudig! De geluidskwaliteit is erg goed, geen ruis en suis in je oren. Erg heldere klanken. Er zit een stand op met Active Noise Cancelling (ANC). Nou, ik wist niet wat ik mee maakte. Je hoort gewoon de buitenwereld amper nog. Geweldig en zeker fijn als je dus even niemand wilt horen en ongestoord naar je filmpje of muziek wilt luisteren. Wanneer je belt is degene waarmee je belt goed te verstaan. Wat ik terug heb vernomen is dat ik zelf ook erg goed hoorbaar ben. De batterij gaat lang mee. Wat ook fijn is, is dat ze heel snel opgeladen zijn. Binnen half uurtje is die zeker voor 80% opgeladen. De oortjes heb je in 3 verschillende formaten, dus voor iedereen wel een juiste. Gelukkig is het hoesje klein en zeer handig om mee te nemen. Als laatste nog 2 kleine minpuntjes. Helaas reageert de touchscreen niet altijd meteen en kun je het geluid niet harder of zachter zetten via je oortjes. Maar als dat alles is, heb ik eigenlijk niets te klagen. De prijs is ook zeker de moeite waard, echt niet te duur voor wat je krijgt. Laat ik het zo zeggen, ik ben fan!

Pluspunten

• Geluid & ANC
  • Snel opgeladen
  • Prijs
  • Batterij
  • Formaat

Minpunten

• Touchscreen reageert niet altijd
  • Niet harder of zachter zetten via oortjes

Laszlo 09-11-2021

Erg fijn in-ear model met actieve geluidsonderdrukking.

Huawei Freebuds 4i
Erg fijn in-ear model met actieve geluidsonderdrukking als keuze-mogelijkheid.

Aangename geluidskwaliteit en doet niet onder voor de bedrade “Samsung s20 plus AKG” of “House of Marley uplift 2.0” welke ik hiervoor gebruikte.

De oortjes zijn bedienbaar door het aanraken van de “steel”; hierbij kan gekozen worden voor: actieve geluidsonderdrukking, omgevingsgeluid doorgave en geen van beide.
De geluidsonderdrukking werkt goed maar zoals bij alle oortjes pas echt benoemenswaardig bij gebruik van beide oortjes tegelijkertijd.
Omgevingsgeluid doorgave is een luxe, indien ik beide oortjes in heb is het echter niet voldoende om veilig deel te nemen aan verkeer naar mijn mening. Want het afgespeelde geluid van muziek zorgt toch voor een verminderde waarneming.
Met één oortje in durfde ik het wel aan en kon ervan genieten omdat hierbij de muziek goed te horen is en met anderhalf oor op het verkeer gericht ik genoeg meekrijg.

Een gesprek voeren met beide oortjes in op omgevingsgeluid doorgave kan goed maar vindt ik persoonlijk niet netjes dus weinig gebruikt.
Bellen met de oortjes in werkt naar wens, geen opmerkelijkheden hier ontdekt.
De bediening van volume is niet mogelijk via de oortjes. De assistent is wel op te roepen en daarmee kan volume ook bediend worden.

De Huawei AI Life applicatie kan instellen wat
"dubbel tik" op welk oortje betekent (assistent, pauze, volgende etc.) evenals het instellen van de ruimte om wel of niet de opties geluidsonderdrukking, omgevingsgeluid doorgave en geen te kunnen kiezen door 2 seconden ingedrukt houden willekeurig oortje. De app biedt ook goed inzicht in de accu capaciteit van individuele oortjes en case.
Batterij gaat lang mee, de oplaadcase is door de accu gelijk een oplader voor onderweg en deze geeft middels LED aan wat de status is. Opladen gaat middels USB-C wat hopelijk de standaardkabel van de toekomst zal zijn.
Ik heb de oortjes vaak in en ook bij langdurig gebruik vond ik het een fijne pasvorm, komt met drie maten rubber opzetstukjes waardoor de vrijheid tot het vinden van de perfecte pasvorm er is.
De case (zwart, glimmend) is gevoelig voor vingerafdrukken en stof.

Het klepje is helaas niet in staat om open te blijven indien de case wordt neergelegd, een kleine onhandigheid want voor het verbinden met een nieuw toestel na de eerste keer (eerste keer start meteen bij openen case) moet de knop op de zijkant ingedrukt worden terwijl de klep open is.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Comfortabel
  • Functioneel door app
  • Hoge prijs-kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Case is gevoelig voor vlekken
  • Case deksel valt makkelijk dicht
  • Geen geluidsbediening via oortjes

Carel 07-11-2021

Supergoede oortjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4i

Ik heb deze bluetooth oortjes tijdelijk gekregen om te testen.
De Huawei FreeBuds 4i zitten verpakt in een mooi vierkant doosje met daar in een mooi, glimmend zwart "eitje", een usb c oplaadkabel en daar onder een wit doosje met o.a. een garantiekaart en een korte handleiding (+ QR code voor de AI Life App). Ook zijn er 2 paar extra siliconen oordopjes (S en L). Standaard zitten op de FreeBuds 4i maat M dopjes.

Het eitje is behalve de slaapplaats van de oortjes ook het oplaadstation en de stroom buffer. Mocht in de loop van de dag de stroom van de FreeBuds op zijn, dan even een powernapje van een kwartiertje in het eitje en je kan weer uren vooruit.
Ik moet wel zeggen dat de oortje wat lastig uit het eitje te halen zijn. Door de afgeronde vorm heb je niet veel grip.
Pairen met mijn Huawei P20 Pro ging automatisch en supersnel. Het pairen met mijn Samsung Tab A7 tablet verliep ook heel vlot d.m.v. indrukken van het knopje aan de zijkant van het eitje.
De batterijen gaan heel lang mee. Vooral de eerste dag heb ik zeker 4 uur achtereen de FreeBuds gebruikt, en ik had nog 40% power over.
Ik heb de verstaanbaarheid tijdens bellen getest t.o.v. de standaard, bedrade Huawei oortjes. Daarbij viel op dat de FreeBuds weliswaar helder en goed verstaanbaar waren, maar wel wat "holler" klinken dan de bedrade oortjes.

Mij zitten de oortjes met de standaard siliconen dopjes perfect, ik kan ze makkelijk 2 uur in houden zonder dat ze irriteren. Bij mijn vrouw gaan ze na een half uurtje wel wat knellen, helaas zit maat S dan weer niet strak genoeg.
Goede pasvorm is bij deze oortjes echt essentieel, niet goed passend resulteert in matige laagweergave.
Maar als ze goed passen is het geluid ongelofelijk goed met veel detail en prima laagweergave.
Je kan de oortjes instellen op ANC, Awareness of Off.
Tussen Off of Awareness kon ik weinig verschil merken, je sluit je niet helemaal af van de buitenwereld.
De ANC werkt erg goed, mits je de oortjes helemaal goed in hebt. Ik heb onder meer koffiebonen gemalen zonder dat de muziek van Diana Krall verstoord werd. Petje af Huawei!
Ik heb muziek van diverse genres beluisterd via Spotify in hoogste kwaliteit (320kbps) van o.a. Dire Straits (Brother in Arms), Eva Cassidy (Fields of Gold), Diana Krall (Desperado) en Oscar Peterson Trio (You look good to Me).

De FreeBuds 4i zijn hun geld dubbel en dwars waard, de geluidskwaliteit is topklasse.
Mijn dure (€250) Sennheiser PXC350 gesloten headphone klinkt nog ietjes ruimtelijker en gaat nog iets dieper. Maar het scheelt niet heel veel!

Kortom, ik vind de FreeBuds 4i een absolute aanrader, zelfs voor de veeleisende hifi liefhebber.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Erg goed geluid
  • Batterijen gaan lang mee

Minpunten

• Kritisch qua pasvorm

Huawei freebuds 4I review 05-11-2021

Goede prijs/kwaliteit verhouding In-ear oortjes met ANC

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4i zwart

Inmiddels heb ik de Freebuds 4I 2 weken in mijn bezit en wil ik jullie graag meenemen in mijn bevindingen.

Design / comfort
De Huawei Freebuds 4I worden geleverd in een zeer fraai design oplaadcase.
Zeer compact in formaat. De in ear oortjes worden geleverd met 3 opzet pas stukjes voor je oren met de maten S – M en L. Standaard zit de maat M erop. Deze passen bij mij gelijk perfect en blijven goed en stevig zitten. Ook na langdurig gebruik blijven ze comfortabel aan voelen.

Geluidskwaliteit
Voor deze prijs / kwaliteit verhouding is de geluidskwaliteit goed te noemen. Bij een harder volume komen de klanken pas echt goed tot zijn recht. Active noice cancelling is er ook op aanwezig en is aan te passen via de touch knoppen op de zijkant en via de Huawei AI life app. (downloaden via Huawei website) Dit werkt tevens ook super.

Verbinding
Het koppelen van de oortjes is snel geregeld. Zodra je 1malig de oortjes koppelt aan je apparaat en deze vervolgens opnieuw wilt gebruiken zijn ze gelijk verbonden bij het openen van de case.

Je kunt deze oortjes perfect gebruiken voor telefoon gesprekken en teams vergaderingen.
De verbinding is zeer stabiel en de kwaliteit van de gesprekken zijn goed.
Daarnaast is de accuduur erg goed, met 1x opladen van de case heb ik in 2 weken tijd deze nog niet hoeven op te laden bij dagelijks gebruik van +/- 0.5 uur.

Ben je opzoek naar betaalbare goede In-ear oortjes die je wilt gebruiken voor muziek, telefoon / teams gesprekken? Dan zijn de Huawei freebuds 4I een zeer goede keuze.
Ben je een echte audiofiel waarbij subliem geluid erg belangrijk is? Dan adviseer ik om mogelijk de keuze te maken voor de Huawei freebuds Pro, deze heb ik alleen niet kunnen testen.

Pluspunten

• Prijs
  • goede kwaliteit telfoon / teams gesprek
  • snel te koppelen

Minpunten

• geen

Zoenoelle 03-11-2021

Freebuds 4i , erg fijn

Freebuds 4i

Ik heb de Freebuds 4i nu een ruime week in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over!

Het Design trok mij erg aan om tot deze keuze te komen, een mooie aluminium case ipv plastic. De case voelt zwaarder aan dan je op het eerste gezicht zou denken maar dat is opzich niet negatief, juist fijn dat het er kwalitatief zo sterk uitziet. De dopjes zijn erg licht en voelen fijn aan in het oor..
Wel zou het prettig zijn als er op de boven/achterkant een soort antislipmateriaal zou zitten zodat ik ze iets makkelijker uit de case kan pakken, maar dat zal een kwestie van wennen zijn
Tot zover het uiterlijk van de Freebuds 4i.

Voor mij is het in-ear aspect erg prettig aangezien andere type dopjes vrij snel zeer doen, ook heel handig dat er 3 formaten eartips bijgeleverd worden zodat het voor iedereen geschikt is om te dragen!

Het geluid is kraakhelder zowel met bellen alsook met muziek, films en series. Jammer dat er op de dopjes geen mogelijkheid zit om het geluid harder/zachter te zetten maar opzich is dit geen must omdat dit bij bijvoorbeeld Netflix/Videoland met 1 schuifbeweging te regelen is.

De batterij gaat lekker lang mee en is ook heel snel weer vol!

Het verbinden met mijn telefoon gaat erg makkelijk via Bluetooth. Dit is letterlijk 10 tellen werk. met de HUAWEI AI Life app zie je of ze verbonden zijn, hoeveel procent de dopjes afzonderlijk nog hebben en kan je (mijn favoriet!!!) noisecanceling aan/uitzetten. Het voordeel van de noisecanceling is dat ik niet elke keer in huis hoef te vragen of de televisie , radio AUB zachter kan dus zo kan iedereen zijn eigen ding doen zonder last te hebben van de ander

Al met al dus zeer tevreden over de Freebuds 4i. Ik zou deze zeker aanraden als je van een mooi design, makkelijk gebruik en een goede prijs houdt!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Gaat lang mee en laadt snel op
  • Heel mooi design

Minpunten

• Lastig uit de case te pakken met gladde vingers

d**********@g******** 03-11-2021

Goede prijs voor prettige earbuds!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4i zwart

Goede prijs voor prettige earbuds!

De Huawei FreeBuds 4i zijn betaalbare draadloze oortjes met active noise-cancelling.

Design: Het doosje waar je de Buds in bewaard en dat ze ook oplaadt heeft een gladde premium feel en dat hebben de oortjes zelf ook. Als je handen een beetje vochtig zijn kan het lastig zijn om de oortjes uit het doosje te pakken, echter is dit normaal geen probleem; ook is het soms lastig om het doosje met 1 hand te openen doordat het doosje zo glad is. Het doosje is erg handzaam en stop je zo weg in je broekzak, zonder dat je hem ook maar voelt zitten.

De FreeBuds 4i zijn mooie oortjes en ze bleven direct goed zitten in mijn oren; iets wat ik direct als erg prettig heb ervaren. Ook na enkele uren luisteren voelden de FreeBuds 4i niet vervelend aan in mijn oren en ze bleven ook zonder problemen zitten. Er zitten verschillende maten dopjes verder in de doos, voor als je toch een ander maatje dopje nodig hebt.

In beide earbuds zijn touch controls verwerkt, waarmee je standaard door dubbel te klikken een liedje kunt pauzeren of hervatten, of door de earbud ingedrukt te houden noise cancelling of het doorlaten van omgevingsgeluid kunt inschakelen. Dit werkt redelijk goed, echter omdat het zo’n smalle earbud is tast ik af en toe mis, waardoor ik soms een keer extra moet tippen. Dit is echter niet heel vervelend. Door het downloaden en het verbinden met de AI Life app kun je ook andere touch controls instellen zoals bijvoorbeeld door het dubbelklikken op je linker earbud naar het volgende liedje te gaan. Ik mis in de app de optie om met de touch controls op de FreeBuds het volume te verhogen of te verlagen, hiervoor moet je toch je telefoon of ander device erbij pakken.

Gebruik:

Op het moment dat ik de oortjes uit het doosje haal is het koppelen met m’n Android device een fluitje van een cent. Mijn telefoon vindt de oortjes direct en hij koppelt heel snel. Na de eerste koppeling is het device iedere keer al gekoppeld voordat ik de oortjes ook maar in mijn oren stop, dit gaat echt heel snel. De koppeling is ook heel sterk, ik heb nooit haperingen tijdens het luisteren en zelfs wanneer ik mijn device in de woonkamer heb liggen en ik ga zelf naar de zolder met de FreeBuds dan is de verbinding nog altijd goed. Verder kan ik ook geen vertraging ontdekken bij het luisteren naar films of het spelen van een spelletje.

Batterij:

Het batterijgebruik van de FreeBuds 4i is echt prima. Ik hoef ze bij normaal gebruik niet iedere dag op te laden. Ik heb ze als test een keer ‘s nachts laten doorspelen, echter was de batterij de volgende ochtend nog steeds niet helemaal leeg. Door de oordopjes terug in het doosje te doen kun je je oordopjes nog ongeveer 2x volledig opladen voordat je je doosje weer dient op te laden. Dit is helemaal prima voor onderweg.

Geluidskwaliteit:

Het geluid van de FreeBuds 4i is echt meer dan prima. Het viel mij direct op dat deze oordopjes echt een hoog volume aankunnen zonder verstoring van het geluid, ook de Bass was zwaarder dan ik gewend ben bij oordopjes van dit prijsniveau. Dit alles zorgt voor een heel levendig geluid. Ik vind de noise cancelling op deze Buds redelijk goed werken; de ANC sluit je echter niet af voor al het omgevingsgeluid, maar je merkt wel degelijk het verschil. Ik ben zelf een fan van de awareness-mode waardoor je toch nog veel meekrijgt van de buitenwereld. Je FreeBuds klinken in de awareness-mode nog steeds prima, maar je kunt ze ook veilig gebruiken in het verkeer of je hoort dat je kinderen je nodig hebben als je ‘s avonds nog even rustig een filmpje wilt kijken met je oordopjes. Bij het bellen met de oordopjes viel het resultaat me alleszins mee. De andere partij kreeg niet heel veel van mij omgevingsgeluid mee en kon mij redelijk goed verstaan.

Eindoordeel:

+ de oortjes zitten enorm prettig

+ het geluid is echt prima

+ de batterij houdt het lang vol

+ de bluetooth-verbinding is heel sterk

+ het doosje zit prettig in de broekzak

+ fijne optie om mee te bellen

- Jammer dat de volume niet te controleren is met de touch controls en dat de touch controls niet altijd even goed reageren

- Het doosje en de oortjes zijn soms wel echt glad en is het lastiger om het doosje te openen en de oortjes uit het doosje te halen

Pluspunten

• De oortjes zitten heel prettig
  • Prima geluid
  • Batterij houdt het lang vol
  • Sterke Bluetooth verbinding

Minpunten

• Volume niet te controleren middels touch controls
  • Oortjes zijn glad!

Jeroen 31-10-2021

aanrader, mooie prijs voor een goed product

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4i zilver

Mijn review van de Huawei Freebuds 4i
Dankzij Huawei mag ik twee weken de “Huawei Freebuds 4i” testen en zie hieronder mijn ervaring. Ten eerste wil ik aangeven dat Huawei volgens mij kwaliteitsproducten maakt voor verschillende budgetten en ik heb inmiddels zelf al redelijk wat producten mogen kopen en ik kan hieraan toevoegen dat er gelukkig nog geen is stukgegaan.
De producten die ik in gebruik heb zijn onder andere, een Huawei Mediapad M5 tablet, Huawei P30 pro telefoon, Huawei Watch gt2e en maak op dit moment gebruik van de Huawei Freebuds 3i om naar muziek te luisteren tijdens het hardlopen of op zondag in huis naar Radio1, omdat niet iedereen naar thuis naar de radio/ sport wil luisteren.
De Huawei Freebuds 4i zijn op het moment van schijven 64.99 Euro via de Huawei website, inclusief 15 Euro korting en daarbij ontvang je ook nog een gratis bescherm hoesje van 24.99 Euro en 6 maanden gratis toegang tot Huawei music. Er zijn gelukkig regelmatig acties.
De Huawei Freebuds 4i zijn beschikbaar in 4 kleuren, rood, wit, zwart en Silver Frost.
Nu de review, eerst uitpakken!
Verpakking:
De Huawei Freebuds 4i komen in een mooie doos, stevige verpakking binnen met de post. Het uitpakken mag beginnen. Eerst de plastic seal van de doos halen en daarna de inhoud, in de doos:
- Belangrijk de Freebuds 4i kleur “Silver Frost”
- USB-C laadkabel
- 2 extra sets siliconen dopjes (klein en groot)
- 3 boekjes, “korte handleiding”, “veilig gebruiksbeschrijving” en de “garantievoorwaarden”
De boekjes zijn duidelijk en informatie is in vele talen beschikbaar.

Doosje en de oordopjes
De Freebuds zitten in een mooi klein compact doosje. In het doosje worden de Freebuds geladen en middels een sterke magneet zitten de oortjes direct op de goede plaats. Als je het doosje opendoet zit het rechteroortje aan de rechterkant en het linkeroortje aan de linkerkant, eigenlijk best logisch. Het doosje wordt gebruikt om te koppelen, maar ook om de Freebuds op te laden, het doosje is klein dus het past gemakkelijk in je broekzak en zit niet in de weg. Doordat de Freebuds snel laden in het doosje ben ik zelf niet tegen een moment aangekomen, waarbij ik geen batterij meer had.
In gebruik nemen koppelen
De Huawei Freebuds 4i komen opgeladen dus we kunnen deze direct gebruiken. Het koppelen is duidelijk beschreven en simpel. Doosje open, knopje op de zijkant indrukken en je computer, telefoon of ander apparaat zal de Freebuds kunnen zien. Na het koppelen met de telefoon zijn de Freebuds ook zichtbaar in de “AI life” applicatie. Deze applicatie kan je gebruiken op je telefoon om te zien of de Freebuds geladen zijn, of er een firmware update beschikbaar is en wat instellingen doen voor het gebruik van de Freebuds, later meer over deze applicatie. Het koppelen lukt met alle apparaten (telefoon, computer, tablet) zonder problemen en ook wanneer ik wissel van apparaat zijn er geen problemen.
Het geluid
Voor mijn gevoel is het geluid goed voor een headset uit deze prijsklasse. Gesproken radio is helder en de stemmen zijn goed te verstaan en voor muziek geeft de headset ook goed geluid. Vergelijk ik het geluid met de Freebuds 3i komen deze overeen en voor mij gewoon goed voor dagelijks gebruik.
In de “AI life” applicatie of via het aanraken van de headset kan je de noise cancellation aanpassen, helaas merk ik weinig verschil tussen de drie mogelijke instellingen. “Uit” geen noise cancellation, “Awareness” bij praten zou de noise cancellation minder moeten zijn en bij “noise cancellation” zou deze meer buiten geluid moeten uitfilteren. Bij de Freebuds 3i hoor ik meer verschil tussen de verschillende instellingen.

“AI life applicatie”
De applicatie is eenvoudig te vinden op google play en na installatie kan je eenvoudig de Freebuds 4i instellen. De applicatie is gemakkelijk in gebruik en geeft je verschillende mogelijkheden welke hieronder staan beschreven. Ter informatie de Freebuds 3i en Freebuds 4i kunnen beide zijn naast elkaar worden weergegeven zonder problemen.
- “Noise control” in te stellen op 3 niveau’s “off”, “Awareness” en “noise cancelling”
- “Gestures” in te stellen voor de linker of rechter Freebud, via een dubbele aanraking of voor de noise cancellation instellen door kort de Freebud aan te raken
- “Smart wear detection” aan en uit te schakelen (werkt direct, dus als je een van de oortjes uit je oor pakt stopt het afspelen van het geluid)
Direct na het koppelen met de telefoon, kort luisteren naar de radio kwam er direct een update beschikbaar via de applicatie, persoonlijk vind ik dit altijd leuk, het geeft een goed gevoel dat de Freebuds ondersteund worden dat er kleine verbeteringen worden geïnstalleerd. De update is eenvoudig te starten en snel afgerond.
Bellen met de Freebuds
Als je de Freebuds verbonden hebt met je telefoon hoor je de telefoon overgaan totdat het gesprek is aangenomen. Ik heb meerdere gespreken gevoerd met verschillende mensen en gevraagd naar de kwaliteit. Het geluid is voor mij helder ik kon iedereen goed verstaan, degene die ik belde bevestigde de ervaring. Zowel binnen als buiten werkte dit goed.
Pasvorm
De Freebuds passen goed in mijn oor en volgens mijn gevoel zitten ze iets beter dan de Freebuds 3i, iets strakker en niet op een vervelende manier, eigenlijk prettig omdat ik de oortjes graag gebruik tijdens het hardlopen. Tijdens het hardlopen koppel ik de Freebuds aan mijn Huawei watch GT2e, waarop ik verschillende liedjes heb gezet, dus tijdens het hardlopen muziek en de coach van het horloge welke informatie geeft over de hartslag, gemiddelde snelheid en afstand. Geen enkel moment tijdens het lopen heb ik het gevoel gehad dat de oortjes uit zouden vallen of dat er irritatie was omdat ze te lang in mijn oor zaten.
Verbinding bluetooth
De Freebuds 4i hebben bluetooth versie 5.2. De verbinding is goed en stabiel, hierdoor hoefje je niet altijd dicht bij je telefoon in de buurt te zijn om naar muziek te luisteren. De telefoon kon ik gerust aan de lader doen en vervolgens door het huis, eerste verdieping of in de tuin naar de schuur lopen om wat te pakken zonder dat de verbinding verbrak.

Mijn mening over de Freebuds na deze probeer periode, mooie oortjes in een mooi doosje voor een leuke prijs. Over de batterij ben ik zeer te spreken het geluid is goed genoeg en zeker in deze prijsklasse.
Bedankt voor het lezen en s6 met het maken van een keuze.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Mooie compacte case
  • Goede batterij capaciteit
  • Noise cancellation

missmobiletech 13-04-2021

Een geweldige noise cancelling instap optie!

Introductie
Toen Huawei mij vroeg of ik een unboxing video wilde maken van de Freebuds 4i was ik gelijk geïnteresseerd. Niet alleen om die video te maken maar ook om te kijken wat ik van het product zelf vond. Persoonlijk heb ik de Freebuds Pro al een paar maanden en deze bevallen mij heel erg goed. Dit is de duurdere lijn met net iets meer opties dus ik was heel erg benieuwd hoe deze goedkopere versie van de noise cancelling earbuds zouden presteren. Ik nam ze gelijk in gebruik en nog voordat ze ernaar vroegen, had ik al in mijn hoofd dat ik de Freebuds 4i ook verder zou gaan reviewen omdat ik vind dat ze dat waard zijn dus bij deze!

Unboxing
Zoals ik net al aangaf, heb ik een unboxing video gemaakt. Weliswaar in het engels maar alles is duidelijk te zien dus als je hierin geinteresseerd bent, bij deze de link:

Eerste indrukken
Ik heb de rode variant gekregen maar ik op de kleur na zijn de oortjes natuurlijk identiek. Het doosje voelt licht en klein in de hand en fun fact, hij is kleiner dan een ei en zo gemaakt dat hij in dat kleine vakje in de (over het algemeen) rechter voorzak van je spijkerbroek past. Dat vakje wat oorspronkelijk gemaakt is om geld en munten in te doen. Het past ook daadwerkelijk maar eerlijk is eerlijk, helemaal fijn voelt het niet, vooral als je zit, en daarnaast ziet het er een beetje raar uit vind ik persoonlijk maar dat gezegd hebbende, hij is wel heel erg compact en past dus ook heel makkelijk in bijvoorbeeld je jaszak. Het doosje voelt erg glad aan maar gelukkig is 1 kant plat zodat hij niet van een oppervlak af rolt.

Bouw
Doosje
Als we het toch over de bouw hebben moet ik zeggen dat het oppervlak echt heel erg smooth aanvoelt, de letters Huawei zien er mooi en glimmend uit afhankelijk in welk licht je ze bekijkt en daaronder zit een kleine led indicator voor als je bijvoorbeeld wilt koppelen of opladen. Je kan het doosje opladen met USB-C, geen wireless charging aanwezig maar ik ben persoonlijk van mening dat wireless charging nog niet wireless genoeg is om echt wireless te zijn dus tot die tijd vind ik bedraad charging helemaal prima. (Hoe vaak kan jij wireless in 1 zin zeggen zonder dat het onzinnig wordt? ;) Het magneetsysteem om het doosje dicht te houden is sterk, het doosje zal niet uit zichzelf open zwaaien maar dit maakt het wel wat onhandig om hem met 1 hand te openen. Aan de rechterkant van het doosje zit een knop waarmee je de oortjes kan koppelen door deze even tot 3 seconden ingedrukt te houden. Hierna zal de led indicator wit gaan knipperen waarna je de oortjes kan verbinden met je device door het bluetooth te kort ingedrukt te houden en een nieuw apparaat te koppelen. Heb je een Huawei toestel met bluetooth aan, dan registreert de telefoon de oortjes uit zichzelf en hoef je alleen op akkoord te klikken voor koppeling.

Oortjes
De oortjes zelf zitten voor mijn gevoel andersom in het doosje. Dit klinkt vreemd maar het voelt zo omdat de Freebuds Pro andersom in het doosje zitten. Een voorbeeld hiervan is te zien in de unboxing video hierboven. Persoonlijk vind ik het lastiger om de Freebuds 4i uit het doosje te halen door hoe ze zitten maar dit kan dus echt iets van mij persoonlijk zijn en iemand anders kan hier wellicht helemaal geen last van hebben. Als je ze eenmaal los hebt voelen ze heel licht aan. Eerlijk is eerlijk, je ziet dat dit goedkopere earbuds zijn als je ze van dichtbij bekijkt. Het materiaal wat gebruikt is, is duidelijk minder premium dan de Freebuds Pro maar met dat in gedachten wil ik wel gelijk zeggen dat de Freebuds 4i natuurlijk ook daadwerkelijk goedkoper zijn en er is een verschil tussen goedkoper en 'cheap'. Er zitten 2 zilveren puntjes op het stokje aan de earbud, 1 onderaan, 1 bovenaan, dit zijn oplaadconnectoren. Verder zit er geen knopje op zoals bij de Pro’s. Er komen 2 extra ear tips bij om op je oren te doen al moet ik zeggen dat degenen die erop zitten voor mij prima aanvoelen.

Gebruik
De Freebuds 4i zijn enorm makkelijk in gebruik. Zoals eerder genoemd zijn ze simpel genoeg te koppelen door het doosje open te doen, bij Huawei toestellen maken ze dan vanzelf contact, bij andere toestellen hoef je alleen het knopje aan de zijkant van het doosje 3 seconden in te drukken. In de AI Life app kan je gebruik wat verder personaliseren, deze app is te downloaden vanuit de Huawei App Gallery en de Play Store al raad ik aan hem vanuit de App Gallery te downloaden, dan werkt hij beter. In de AI Life app kan je de bediening iets aanpassen naar jouw voorkeuren. Bediening wordt gedaan door het bovenste gedeelte van de stokjes kort aan te tikken of langer aan te raken. In de app kan je instellen welke shortcut bij welke aanraking hoort.

De oortjes vallen goed in mijn oren, dit kan zijn doordat ze heel licht ovaal lijken en daardoor beter passen maar of dit echt zo is weet ik niet zeker. Wat ik wel weet is dat ik in ear buds altijd vreselijk vond maar dat zowel de Freebuds Pro als de Freebuds 4i prima zitten. Daarnaast voelen ze heel eerlijk wel echt lichter aan, het is natuurlijk geen kilo verschil, maar je merkt het wel. Ik mis heel eerlijk gezegd wel de hele simpele manier van omhoog of omlaag slepen over de oortjes om het geluid aan te passen die de Freebuds Pro heeft, een hele kleine functie maar zo handig. Nu moet ik mijn telefoon erbij pakken alleen om het geluid aan te passen. Als laatste zal niet iedereen hier last van hebben maar ik heb iets meer dan halflang licht krullend haar en mijn haar lijkt een stuk vaker vast te haken aan deze oortjes omdat ze wat langer zijn. 9 van de 10 keer kan ik ze makkelijk losmaken zonder dat ze uitvallen maar die 10e keer uit de 10 valt er wel minimaal eentje uit wat jammer is. Maar nogmaals, heb je minder lang haar of is je haar rechter, dan zal dit misschien helemaal geen probleem zijn.

Geluid
Het belangrijkste van earbuds/headsets/oordopjes (noem maar op), is natuurlijk het geluid en dat zit bij de Freebuds 4i meer dan oké. Het geluid klinkt vol en goed, alleen bij veel wind hoor je dit er doorheen maar als je noise cancelling aan hebt staan, merk je dat dan weer een stuk minder. Persoonlijk ben ik heel erg fan van de awareness mode. Ik woon in hartje Amsterdam maar deze optie zorgt er voor mij voor dat ik het verkeer om me heen hoor als ik door de stad hoor terwijl ik geniet van lekkere muziekjes. Wat de awareness mode ook kan doen is zorgen dat je iemand blijft horen wanneer je je oortjes in hebt zodat ze niet steeds uit hoeven. Ik heb dit een paar keer geprobeerd en het werkt helemaal top (zolang je ze natuurlijk niet op het hoogste volume hebt staan) maar persoonlijk ben ik denk ik een ‘oude ziel’ want ik vind het altijd asociaal om met iemand te praten terwijl ik die dingen nog in m’n oren heb. Maar goed, de optie is er en het werkt top!

Batterij
Ik vind batterijgebruik altijd moeilijk te omschrijven bij earbuds omdat ik ze korte tot lange periodes van tijd gebruik om ze dan in het doosje te doen en een dag later of soms pas een paar dagen later weer te gebruiken. Op deze manier gaan ze lang mee maar dit betekent ook dat het moeilijk is om een nr te geven of een tijdsduur aan hoe lang ze het volhouden. Laat ik als voorbeeld dit zeggen, ik ga gemiddeld zeker 3 keer per week wandelen voor gemiddeld een uur of langer. Ik heb dan eigenlijk altijd wel muziek op en soms beantwoord ik tussendoor nog een belletje. Op deze manier zijn ze aan het eind van de week zeker nog niet op en haal ik vaak makkelijk nog een week erbij. In alle eerlijkheid check ik niet zo vaak hoe vol ze nog zijn dus dit laat wel zien hoe vertrouwd de batterij nu al is kwa verbruik.

Plus en minpunten
pluspunten
de oortjes zijn heel makkelijk te koppelen, letterlijk 1 druk op de knop
het geheel is erg klein en dus makkelijk mee te nemen
de oortjes voelen heel licht, je kan na verloop van tijd gewoon bijna vergeten dat ze in je oren zitten
het geluid is erg goed, zeker met combinatie noise cancelling & awareness mode
het geheel is met een uurtje op te laden met ongeacht welke USB-C lader
de batterij houdt het bij gemiddeld gebruik zeker een week vol, bij mij vaak langer. Bij dagelijks gebruik natuurlijk wel minder
een prima prijs-kwaliteit verhouding
Ik hou van de mooie felle kleur!

minpunten
er is geen wireless charging (al is dat momenteel vind ik persoonlijk ook niet echt wireless)
de bediening door tikken reageert niet altijd even goed
er is geen volumebediening op de oortjes
je kan van dichtbij zien dat het goedkopere oortjes zijn
ik vond het niet handig ze te gebruiken tijdens het editen aangezien er een ‘lagg’ in het geluid zit van een milliseconde. Bij streamen media zoals Netflix/Disney+ geen probleem
mijn haar blijft wat vaker haken achter de pootjes

Mijn oordeel
Na deze oortjes nu een kleine maand te hebben gebruikt ben ik er enorm fan van! Ik switch vaak tussen deze en de Freebuds Pro en ook al merk ik dan wel verschil in de bediening, het geluid is op beide oortjes erg goed waar het uiteindelijk om gaat. Verder zijn ze door het gebruik van lichter materiaal daadwerkelijk lichter in je oren wat je merkt na ze een tijd in je oren gehad te hebben.

Mijn advies?
Absoluut een aanrader voor betaalbare noise cancelling earbuds!

Pluspunten

• heel licht in je oren (gewicht)
  • Noise Cancelling optie
  • erg goed geluid
  • geheel klein dus makkelijk mee te nemen

Minpunten

• geen draadloos laden mogelijk
  • doosje ongemakkelijk te openen met 1 hand
  • geen volumebediening op de oortjes